Недостатньо підготовлений технічно сайт не здатен залучити органічний трафік. Незважаючи на цю обставину, багато компаній пропускають етап аудиту, без якого неможливе ефективне SEO-просування. Відсутність достовірних даних і їхнього аналізу ускладнює оцінку стану сайту та його потенціалу в пошукових системах. Замість цього, SEO-аудит допомагає виявити проблеми та можливості для зростання, порівняти ресурс з конкурентами.

У статті розглянемо сутність SEO-аудиту, визначимо ситуації, коли він необхідний, його етапи та переваги для бізнесу.

Що означає SEO-аудит сайту?

SEO-аудит, або пошуковий аудит, — це перевірка як внутрішньої, так і зовнішньої оптимізації інтернет-ресурсу на відповідність критеріям пошукової системи, необхідним для досягнення оптимального ранжування.

Головна мета аудиту — виявлення всіх можливих фундаментальних проблем, які можуть впливати на ефективність органічного пошуку.

SEO-аудит допоможе виявити:

  1. Технічні недоліки.
  2. Проблеми зі структурою сайту.
  3. SEO-проблеми на окремих сторінках.
  4. Потенційні зовнішні проблеми.
  5. Проблеми з інтерфейсом користувача.
  6. Пропуски та можливості в контенті.
  7. Результати аналізу ринку та конкурентів.

Аудит — це стандартна процедура, яка повинна проводитись регулярно. Зазвичай це перевірка на працездатність вашого сайту.

Читайте також: Важливі SEO процеси для роботи з великими сайтами

Яка користь від SEO-аудиту для бізнесу?

Аудит дозволяє побачити ваш сайт очима пошукових систем. Для досягнення бізнес-цілей важливо, щоб ваш ресурс був належним чином оптимізований для пошукових систем і отримував достатню кількість органічного трафіку. SEO-аудит виявляє всі наявні проблеми, через які ваш сайт втрачає трафік. Втрата трафіку для бізнесу означає втрату потенційних клієнтів. Аудит надає розуміння, за якими ключовими словами шукають вашу компанію, допомагає налаштувати структуру сайту, оптимізувати категорії товарів або послуг відповідно до попиту та наповнити ресурс релевантним контентом. Крім того, SEO-аудит включає аналіз конкурентів, що допомагає зрозуміти їхню стратегію SEO та найбільш поширений контент, що можна врахувати при розробці стратегії просування для поліпшення результатів SEO.

SEO-аудит

Зовнішня оптимізація

Читайте також: Як конвертувати SEO трафік у продажі

Переваги SEO-аудиту

Регулярний аналіз вмісту сайту допомагає залучити необхідну кількість органічного трафіку, що відкриває більше можливостей для досягнення маркетингових цілей компанії. Існують кілька причин, з яких варто інвестувати в SEO-аудит:

Підвищення продуктивності сайту

Швидкість завантаження та ефективність сайту — це не лише один із факторів ранжирування, але й важлива складова, що впливає на фактори поведінки вашої аудиторії. Навіть якщо ваш контент високоякісний і цікавий, якщо сторінка довго завантажується, користувачі втрачають бажання з ним знайомитися. Отже, ви ризикуєте втратити більшу частину потенційних клієнтів. SEO-аудит допомагає виявити проблеми з продуктивністю, що в подальшому допомагає знизити показник відмов.

Перевірка швидкості

Перевірка швидкості завантаження сайту

Підвищення задоволеності користувачів веб-сайту

Впровадження рекомендацій SEO робить сайт більш зручним для потенційних клієнтів. Якщо ваш ресурс часто відображає помилки або контент завантажується повільно, це може швидко розчарувати відвідувачів. Мінімізуючи помилки, ви зменшуєте ризик втрати аудиторії. Правильно функціонуючий сайт спонукає користувачів проводити на ньому більше часу. Google враховує час, який відвідувачі проводять на сайті, що свідчить про цінність контенту та впливає на рейтинг сайту в пошукових системах. Також, користувачі цінують відповідність статей їхнім інтересам. Правильне форматування текстів і внутрішні посилання полегшують навігацію сайтом.

Покращення позицій сайту у пошуковій системі

Після проведення SEO-аудиту ви отримаєте не лише інформацію про проблеми на сайті, а й рекомендації щодо їх виправлення. Після оптимізації сайту та дотримання рекомендацій збільшуються шанси з'явитися на першій сторінці результатів пошуку серед конкурентів у вашій сфері. Проте, слід мати на увазі, що досягнення високих результатів вимагає часу та інвестицій, оскільки конкуренція у вашій галузі може бути високою.

Збільшення кількості трафіку на сайті

Після впровадження рекомендацій зазвичай помічаються зростання відвідуваності сторінок. Це переважно пов'язано з поліпшеною видимістю вашого сайту в пошуковій системі. Частіше збільшення трафіку призводить до більшої кількості конверсій, що позитивно впливає на прибуток від продажів.

Оптимізація контенту

Кожна сфера має свої унікальні послуги, товари та проблеми. Аналіз ключових слів допомагає виявити пов'язані з ними фрази. Важливо врахувати, що кожне ключове слово повинно бути максимально відповідним вашій діяльності. Під час SEO-аналізу фахівці рекомендують оптимізувати контент та структуру текстів з урахуванням найцінніших ключових слів для вашого бізнесу. Крім того, вони надають поради щодо форматування статей, що сприяє як кращому розумінню контенту для Googlebots, так і задоволенню читачів.

Аналіз ключових запитів

Аналіз ключових запитів

Читайте також: Google E-E-A-T: ключі до зростання рейтингу та довіри в очах пошуковика

У яких випадках потрібен аудит сайту

Не варто відкладати проведення аудиту, оскільки сайт постійно розширюється, і чим більше ресурс, тим більше часу потрібно на його SEO-аудит та оптимізацію. Крім того, чим довше ви працюєте без професійної підтримки, тим більше можливостей зробити одні й ті самі помилки.

Проведення SEO-аудиту необхідно в таких випадках:

  1. На етапі розробки сайту.
  2. Коли ви плануєте запустити оновлену версію сайту.
  3. Якщо ви змінюєте послугу чи переходите на інший домен (переїзд сайту).
  4. Якщо ви стикаєтесь з проблемами низької відвідуваності сайту або його поганою видимістю.
  5. Коли впроваджуєте маркетингові зміни.
  6. Якщо ви змінюєте SEO-агентство.
  7. Коли ви хочете перевірити роботу поточних SEO-партнерів.

SEO-аудит слід проводити регулярно — щоквартально або щорічно, залежно від таких факторів, як зростання трафіку, розвиток конкуренції, зміна алгоритмів пошукових систем, зміни в правилах Google і т. д. Важливо пам’ятати, що проведення SEO-аудиту — це лише перший крок до усунення помилок. Подальше важливо запровадити всі рекомендації фахівців. Тому аудит від Webpromo включає перевірки коректності впровадження наданих рекомендацій.

SEO-аудит

Читайте також: Як AI змінить тренди SEO-оптимізації у 2024 році

Що охоплює SEO-аудит?

Під час SEO-аудиту фахівці від агенції Webpromo аналізують різні аспекти SEO за такими категоріями:

1. Аналіз конкурентів:

  • Визначення основних конкурентів у вашій ніші в пошуковій видачі Google.
  • Аналіз цільових сторінок конкурентів, які генерують органічний трафік.
  • Аналіз пошукових запитів сайтів-конкурентів.

2. Аналіз «прихованого попиту»:

  • Аналіз «пошукових підказок» та нішових запитів, що цікавлять потенційних клієнтів.
  • Допомагає в розширенні структури сайту.

3. Базовий аналіз профілю посилань конкурентів:

  • Вивчення обсягів зворотних посилань конкурентів та їх джерел.
  • Аналіз анкор-листа для підтримання правильного співвідношення анкорних і безанкорних посилань.

4. Аналіз контентного наповнення сайтів-конкурентів:

  • Вивчення контенту пріоритетних цільових сторінок.
  • Формування рекомендацій щодо контенту (тип, обсяг, вимоги).

5. Формування структури:

  • Підбір семантичного ядра для структури каталогу.
  • Аналіз структури сайтів конкурентів для правильного проєктування сайту.

6. Рекомендації щодо оптимізації сторінок:

  • Аналіз наявних прототипів сторінок.
  • Формування завдань з on-page-оптимізації та узгодження їх з розробниками.

7. Контентна складова:

  • Налаштування мета-тегів (title, description).
  • Налаштування заголовків (h1 – h3) на цільових сторінках.

8. Технічна складова:

  • Налаштування переадресацій (301 редиректи).
  • Формування robots.txt, sitemap.xml.
  • Налаштування внутрішньої перелінковки.

9. Додаткові виправлення:

  • Налаштування канонічних правил.
  • Налаштування 404 сторінки та інші корекції.

10. Оптимізація швидкості роботи сайту:

  • Швидше завантаження сайту.

11. Оптимізація для мобільних пристроїв:

  • Додаткові заходи для оптимізації сайту для мобільних користувачів.

12. Налаштування мікроформатів:

  • Аналіз та впровадження необхідних мікроформатів.

Це лише деякі аспекти, які розглядаються під час SEO-аудиту. Важливо також користуватися різноманітними сервісами та програмами, такими як Serpstat, Ahrefs, Netpeak Spider, Screaming Frog та інші.

Хочете стати SEO-спеціалістом?

Якщо ви хочете навчитися оптимізувати сайти і стати суперменом-сеошником, ми можемо запропонувати курс SEO-спеціаліст. В процесі навчання ви проведете аудит сайту і створите стратегію просування. Також навчитесь аналізувати конкурентів і сформуєте семантичне ядро. А, прогнозуючи результати просування, зможете оптимізувати бюджет. Привабливо? Записуйтесь!

Детальніше про курс

Резюмуємо

Для ефективного просування в SEO необхідно регулярно аудитувати свій сайт. Проведений аналіз допоможе виявити всі проблеми, які стоїть перед вашим ресурсом і перешкоджають зростанню органічного трафіку, а також надасть вам розуміння того, як усунути ці помилки. SEO-аудит також допоможе вам виявити як сильні, так і слабкі сторони ваших конкурентів. На основі цього аналізу можна розробити найефективнішу стратегію просування. Грамотно оптимізований сайт сприяє збільшенню кількості трафіку, що надалі призводить до збільшення конверсій.

Важливо пам’ятати про регулярність аудиту, оскільки зовнішні чинники постійно змінюються. Наприклад, оновлення в алгоритмах Google або активні дії конкурентів можуть вплинути на вашу стратегію. Якщо ви знаходитесь на етапі розробки сайту, помітили спад трафіку або плануєте вносити зміни на сайті, ми рекомендуємо провести SEO-аудит.