На конференції AI Marketing Day Анна Янько, маркетинг-менеджерка в YouScan, розповіла про можливості використання штучного інтелекту для моніторингу та аналітики згадувань із соціальних медіа.

Що таке моніторинг соцмедіа?

Розгляньмо основу. Що ж таке моніторинг соціальних медіа?

Що таке моніторинг соцмедіа?

Моніторинг соціальних медіа — це процес збору та аналізу відгуків з онлайн-простору. Ми можемо здійснювати цей процес як у ретроспективі, тобто збирати та аналізувати історичні дані, а також слідкувати за тим, що відбувається в реальному часі. 

Головна мета — зрозуміти, що саме обговорюють люди у соціальних медіа. Коли ми зосереджуємося на конкретних брендах, важливо знати, що сподобалося користувачам, що не сподобалося, які є їхні уподобання та поведінка, а також виявляти тренди та інновації, які можуть стати корисними для маркетингових стратегій. Цей процес включає спостереження за відгуками про бренди, їхні продукти та сервіси, використання хештегів та ключових слів, пов'язаних з брендом або галуззю в цілому. 

Загалом, ми можемо моніторити та аналізувати будь-що, що згадується в онлайн-просторі. YouScan допомагає брендам тримати руку на пульсі стосовно будь-яких згадок, швидко реагувати на потенційні кризи, першими виявляти тренди та впроваджувати їх у маркетингові стратегії, а також знаходити впливових осіб для співпраці.

Чому варто досліджувати дані соцмедіа?

Чому варто досліджувати дані соцмедіа?

Розвиток штучного інтелекту в цій сфері забезпечує значний прогрес. Чому? Основна перевага полягає в тому, що ми можемо надзвичайно швидко перетворювати великі обсяги даних у корисні інсайти. Це здійснюється за кілька секунд чи хвилин, не витрачаючи значних зусиль — часових, людських чи фінансових — на аналіз великих масивів даних. Однією з цікавих особливостей є можливість аналізувати дані як історичні, так і в реальному часі, уникнувши довгого очікування, що характерно для традиційних методів збору даних, таких як анкетування чи інтерв'ю. В такій ситуації все вирішується декількома кліками, а штучний інтелект допомагає цьому процесові.

Ще одна перевага полягає у можливості отримання доступу до думок людей, які знаходяться віддалено від нас. Вони можуть бути по всьому світу, і нам не потрібно подорожувати далеко, щоб дізнатися щось нове. Вся необхідна інформація доступна нам на відстані руки, що є дуже зручним і доступним.

Також однією з переваг моніторингу соціальних медіа є можливість користувачів цих інструментів легко адаптувати пошукові запити та загальний процес моніторингу під свої потреби. На будь-якому етапі можна вносити зміни у те, що моніторити, що цікавить, які джерела інформації вас цікавлять, та інші параметри, що робить цей процес дуже зручним та гнучким для користувачів.

Як працює AI аналітика соцмедіа?

Далі я хочу поділитися з вами, як працює аналітика штучного інтелекту в соціальних медіа, і конкретно на прикладі нашого інструменту YouScan.

YouScan

Наш інструмент допомагає брендам отримувати всі можливі інсайти з соціальних медіа, працюючи на основі штучного інтелекту. На нашій платформі реалізований весь необхідний функціонал для максимально зручного та швидкого отримання цінної інформації про кризи, покращення та інше. YouScan має понад 500 тисяч джерел моніторингу, включаючи всі популярні соцмережі, месенджери, блоги, форуми, сайти відгуків та стрімінгові платформи. Крім того, щодня YouScan аналізує велику кількість згадок — приблизно 500 мільйонів. Ми також пишаємося можливістю аналізувати не лише текст, але і візуальний контент, оскільки він також багатий на інсайти та матеріали, які дуже важливо враховувати при плануванні маркетингових активностей або адаптації бізнесу під потреби користувачів.

Дозвольте заглибитися трохи глибше у наш інструмент YouScan і розповісти вам про те, що значна частина аналізу даних базується на алгоритмах обробки природної мови (NLP). Це сукупність алгоритмів штучного інтелекту, які аналізують текст, знаходять між ними зв'язки та можуть розпізнавати текст на зображеннях. Вони також допомагають аналізувати семантичну інформацію з тексту, дозволяючи зрозуміти, яка інформація згадується позитивно, яка — негативно, а яка — нейтрально. Це значно прискорює сегментацію та аналіз даних, звільняючи дослідників від необхідності витрачати багато часу на збір, сегментацію та підготовку даних для аналізу. В цьому полягає велика цінність штучного інтелекту та інструментів, що базуються на ньому, оскільки вони звільняють час для більш корисних та менш монотонних завдань, дозволяючи швидше знаходити інсайти та використовувати їх на практиці.

1. Формуємо запит

Формуємо запит

Дозвольте мені дещо розкрити процес роботи у YouScan. Перший крок — це формування запиту. У нас є можливість враховувати будь-які ключові слова, хештеги, промокампанії або навіть логотипи, а також загальні концепції про індустрії, наприклад, технології або здорове харчування — коротко кажучи, все, що вас цікавить. Нашою новітньою особливістю є можливість збирати дані з соціальних медіа, базуючись на характеристиках автора. Тут не обов'язково прив'язуватися до контексту їхніх дописів, ми зосереджуємося на характеристиках авторів. Ми можемо зібрати, наприклад, згадування від авторів, які в описі своєї біографії в Instagram зазначили, що вони маркетологи або SMM-фахівці і т.д. Це дуже корисний інструмент для пошуку інфлюенсерів і загалом для розуміння вашої аудиторії. Звичайно, все це залежить від мети дослідження, тому варіанти формування запиту можуть відрізнятися залежно від потреб.

2. Отримуємо згадування з різних джерел

Отримуємо згадування з різних джерел

Далі, коли ми сформували свій пошуковий запит і зрозуміли, що саме ми хочемо знайти або аналізувати, ми просто натискаємо на цю чарівну кнопку, і відбувається збір згадок з соціальних медіа. Після завершення цього процесу ми отримуємо згадки з усіх можливих соціальних медіаплатформ.

3. Аналізуємо за допомогою ШІ

Аналізуємо за допомогою ШІ

І після цього ми можемо використовувати нашу розумну аналітику та штучний інтелект, які швидко продемонструють вам графічну візуалізацію ваших даних у формі привабливих графіків. Вони також допоможуть вам сегментувати згадки за різними показниками, категоріями та характеристиками, про які я розповім трохи пізніше.

Кейси українських брендів

Одним з важливих елементів аналізу соціальних медіа є, звичайно ж, аналіз тексту, і тут нам дуже допомагає штучний інтелект. Дозвольте розглянути цей кейс AI аналізу тексту на прикладі українського бренду «Сільпо», української мережі супермаркетів.

Ідентифікація популярних дискусій

Ідентифікація популярних дискусій

YouScan завдяки машинному навчанню дуже швидко ідентифікує популярні обговорення та тренди в дискусіях. Що я маю на увазі? Тренди — це обговорення навколо теми вашого моніторингу, які набувають популярності протягом певного часу. Наприклад, певна тема чи подія може обговорюватися в різних джерелах, люди можуть використовувати різний вордінг, але штучний інтелект YouScan може зібрати це все в один тренд і підсвітити це на графіку дуже зручно у вигляді бульбашок з трьома кольорами. Зелений колір вказує на те, що більшість згадок в тренді мають позитивний характер. Червоний — негативний. І синій — це більшість згадок в тренді є нейтральними. Це дуже зручно, оскільки ви можете швидко оцінити, як розвивається обговорення.

В цьому прикладі за даними за грудень, YouScan виявив доволі багато таких нейтральних трендів, що стосуються мережі «Сільпо». Проте серед трендів була й позитивна дискусія про мандарини. В чому суть? Адміністрація магазину попередила своїх клієнтів про те, що мандарини, які наразі присутні в магазині, можуть мати не дуже привабливий зовнішній вигляд через транспортування, але, незважаючи на це, вони є дуже смачними. І адміністрація пояснила це клієнтам шляхом розміщення в магазині інформаційних матеріалів поряд з мандаринами. Відвідувачі «Сільпо» відгукувалися досить позитивно на це, адже вони зрозуміли причину зовнішнього вигляду мандаринів та високо оцінили чесність магазину. Це дозволило мережі «Сільпо» позитивно відрізнитися від інших магазинів, де подібна ситуація могла б виникнути, але не була б ретельно пояснена. Такий приклад показує, як рання комунікація може забезпечити позитивну реакцію споживачів, і як швидко YouScan може виявити ці тренди, дозволяючи брендам реагувати вчасно.

Аналіз сильних і слабких сторін

Аналіз сильних і слабких сторін

Далі проводиться аналіз сильних і слабких сторін бренду або будь-якої теми, будь-якого об'єкта. YouScan, окрім загального визначення, чи є згадування позитивними, чи негативними, чи нейтральними, має функціонал для більш деталізованого пояснення, в чому полягає позитив, в чому полягає негатив. Тобто це така розгорнута матриця характеристик бренду, які згадуються в певній тональності. У нашому випадку в грудні про «Сільпо» було доволі багато згадок. З них найбільш видимою є негативна категорія згадувань про сервіс. Проте, з іншого боку, ми можемо бачити, що відвідувачі «Сільпо» часто писали про смак позитивно, про асортимент, про чистоту в магазинах. На самому ділі, про сервіс доволі багато позитивних згадок. Проте в цьому випадку в грудні негативу про сервіс трохи більше, що є сигналом для бренду звернути на це увагу. Також ціна згадується майже однаково, як в позитиві, так і в негативі, але в цьому випадку позитиву все ж таки трохи більше. Це досить яскравий приклад того, як алгоритми штучного інтелекту можуть звернути увагу на певні проблемні аспекти, а також підсвітити, в чому ваш бренд найкращий, і як ви можете це використовувати у своєму маркетингу. Цю інформацію можна використовувати для проведення внутрішньої комунікації, для покращення клієнтського сервісу, а також для проведення зовнішньої маркетингової комунікації.

Сегментування згадувань за категоріями

Сегментування згадувань за категоріями

Наступна фішка алгоритмів аналізу текстових даних YouScan — це сегментування згадувань за категоріями. Соціальні мережі можуть бути доволі шумними й засміченими нерелевантною інформацією, і для брендів дуже важливо концентруватися саме на тих згадуваннях, які можуть потенційно принести користь і допомогти у покращенні. Тому у нас в YouScan реалізовано функціонал, який допомагає відсортувати шум, комерційні пости, промо тощо від дійсно важливих користувацьких згадувань.

Користувацькі згадування в YouScan також поділяються на різноманітні категорії. Серед них є рекомендації, які дозволяють швидко подивитися, за що рекомендують наш продукт або конкурентів. Ми також можемо оперативно реагувати на скарги, щоб вирішити потенційні проблеми серед клієнтів. Крім того, ми можемо відстежувати питання, щоб оперативно відповісти на них і вирішити будь-які питання, які виникають у клієнтів.

 

Сегментування згадувань за категоріями

Сегментування згадувань за категоріями

Також схожа функція штучного інтелекту у нас реалізована для сегментування згадувань за різноманітними тематиками. YouScan автоматично аналізує, які теми згадуються в певних дописах. От, наприклад, можемо побачити тут згадування від нутриціологів, і YouScan відразу нам підсвічує, що мова йде про здоров'я, про їжу. Також у другому прикладі мова йде про якийсь фешн в магазині, і YouScan розумно підсвітив те, що йдеться про тематику «Мода й стиль». Насправді у нас дуже багато подібних тематик. Я тут зобразила такі, які найчастіше згадуються в контексті теми «Сільпо».

Аналіз конкурентного середовища

Аналіз конкурентного середовища

Ще хочу поділитися цікавим кейсом того, як застосовувати текстовий аналіз. Це аналіз конкурентного середовища. І тут нам на допомогу приходить метрика Share of Conversation. Вона демонструє співвідношення різних брендів між собою. Тобто, який бренд згадується більше, а який менше. Такий поділ можна робити не лише за згадуваннями, а також, наприклад, за кількістю авторів, які публікують, за залученням і так далі. У нашому інтерфейсі дуже легко порівнювати різні теми моніторингу між собою, тому штучний інтелект нам тут допомагає всі візуалізувати, і ми вже можемо інтерпретувати це надалі. Тобто в даному прикладі бачимо, що АТБ в грудні був попереду всіх конкурентів, які є на цьому слайді, а «Сільпо» займає приблизно 30% від усіх згадувань про ці бренди.

Пошук якісних інсайтів з Insights Copilot

Пошук якісних інсайтів з Insights Copilot

Далі розповім вам про нашу новинку, яку ми анонсували і реалізували минулого року. Це Insights Copilot. Що це таке? Insights Copilot — це перший в індустрії асистент з моніторингу соціальних мереж. Він працює на базі ChatGPT і допомагає отримати інсайти з величезних носіїв даних буквально за декілька кліків. І при всьому цьому він має такий розмовний інтерфейс, тобто йому можна ставити будь-яке питання, що стосується теми моніторингу, і за лічені секунди він надасть відповідь. Також цінним є те, що він не лише надає відповіді, він також надає можливість поглянути приклади. Тобто в нього є висновок і також приклад, що підтверджує цей висновок. У цьому прикладі я запитала Insights Copilot, що користувачі думають про бренд та продукцію Сільпо. Асистент нам видав топ популярних тем, серед яких позитивні відгуки стосовно асортименту продукції, приємний досвід покупки, чистота в магазинах і зручність користування мобільним додатком для здійснення онлайн-шопінгу. Але також він і підсвітив певні негативні моменти, серед яких порівняння магазину з АТБ, а також цінова політика, яка не всім відвідувачам видається такою лояльною. Тож завдяки Insights Copilot можна буквально за лічені секунди дізнатися важливу інформацію про дискусії, які відбуваються й одразу ж подивитися на прикладі згадувань. Це така цікава інтерактивна взаємодія зі згадками, яка економить час і насичує інсайтами.

Який візуальний контент публікують користувачі?

Далі перейдемо до наступного кейсу. Це аналіз візуалу.

Який візуальний контент публікують користувачі?

YouScan має такий доволі потужний функціонал для аналізу зображень. Він ідентифікує бренди, сцени, активності й логотипи. Тобто будь-що, що насичує візуальний контент, YouScan може влучно підсвітити та показати вам. Я розглядаю цей кейс на прикладі Укрзалізниці. Аналізувала весь 2023 рік, і бачимо, що за цей період було опубліковано 164 тисячі зображень, з них це 3 тисячі селфі, 22 тисячі містять лого Укрзалізниці, також було опубліковано 52 тисячі відео, і таких розбивок в YouScan є доволі багато.

Розпізнавання логотипів

Розпізнавання логотипів

Ось на цьому слайді можете побачити важливість AI розпізнавання логотипів. Можна порівнювати різноманітні логотипи між собою, не тільки дивитися на логотип свого бренду, але також і в контексті конкурентного середовища.

Розпізнавання активностей

Розпізнавання активностей

Також завдяки можливостям розпізнавання активностей я з’ясувала, що за проаналізований період було опубліковано дуже багато зображень людей, які посміхаються, це такі усміхнені селфі. Також люди часто публікують зображення про свій час проведення подорожі, це вживання їжі, також читання книжок.

Розпізнавання обʼєктів: напої

Розпізнавання обʼєктів: напої

Можемо з легкістю розпізнавати такі об’єкти як чашки і так далі. Тобто завдяки цьому ми з’ясували, що близько 1600 зображень було опубліковано з легендарними підсклянниками «Укрзалізниці».

Розпізнавання обʼєктів: улюбленці

Розпізнавання обʼєктів: улюбленці

І також клієнти «Укрзалізниці» доволі часто публікували зображення зі своїми улюбленцями, про те, як вони проводять час в подорожі. І це говорить про те, що вони мають позитивний досвід, адже вони доволі широко діляться цим.

Збираємо згадки за характеристиками авторів

І останній кейс, про який ми поговоримо — це аналіз характеристик аудиторії за допомогою штучного інтелекту.

Збираємо згадки за характеристиками авторів

Нещодавно ми в YouScan анонсували ще одну таку важливу функцію під назвою Соціальні аудиторії. Вона допомагає збирати дані з соціальних мереж на основі конкретних характеристик авторів. Цей спосіб докорінно відрізняється від традиційних методів збору даних у сфері моніторингу соцмереж, таких як пошук ключових слів і пошук логотипів. Тобто цей функціонал є таким мастхевом для колаборації з інфлюєнсерами та розуміння аудиторії в цілому. 

Розгляньмо на прикладі, щоб краще проілюструвати. Уявіть, що ми хочемо з’ясувати, які теми найчастіше обговорюються нутриціологами та експертами зі здорового харчування і також нам цікаво, щоб ці автори мали аудиторію більш ніж 3000 підписників. Так ми можемо припустити, що автори мають певну впливовість серед аудиторії.

Аналізуємо метрики та характеристики

Аналізуємо метрики та характеристики

Далі, після того, як ми зібрали дані, ми можемо проаналізувати їх за певними метриками та характеристиками, які YouScan автоматично підтягує в інтерфейс. Серед таких важливих метрик є інтереси. Ми можемо побачити, що окрім, здавалося б, зрозумілого інтересу у приготуванні їжі наші автори також цікавляться медитацією та SMM, що є доволі цікавим. Серед інших метрик є кількість читачів, залучення, а також впливовість порівняно з іншими авторами. YouScan також має широкі можливості для аналізу демографічних характеристик, таких як стать, вік, а також професії та інтереси авторів.

Досліджуємо контент 

Досліджуємо контент

І наступним кроком є дослідження контенту. Тут також нам дуже допомагає штучний інтелект YouScan, адже він дозволяє швидко проаналізувати, які теми згадуються в контенті інфлюєнсерів.

Резюмуємо

Одним з найцінніших висновків про використання штучного інтелекту у сфері моніторингу соцмереж є те, що він значно прискорює процес, економлячи наш час і дозволяючи нам швидше працювати з інсайтами. Статичний інсайт сам по собі є цінним, але без дій його вартість обмежена. Штучний інтелект допомагає звільнити наш час для того, щоб ми могли швидше перетворити наші інсайти на дії.

AI відкриває нові можливості аналізу тексту, візуалу та характеристик аудиторії, допомагає приймати стратегічні рішення, засновані на даних.