Навіщо потрібен YouTube-канал для медичної клініки і як використовувати його так, щоб зацікавлювати нових клієнтів. Про що говорити у вузькій ніші медицини – венерології, та ще й так, щоб отримати срібну кнопку на YouTube, розповість Олександр Власов, експерт у медікал-маркетингу.

ЗМІСТ

YouTube-канал для медичної клініки: очікування і реальність

Кейс венерологічної клініки: особливості контенту і результат

Як влаштований процес створення відео для YouTube-каналу

Розвиток відеоконтенту медичної клініки

Срібна кнопка YouTube видається авторам каналів, які набрали 100 000 і більше підписників. Головна умова суворо перевіряється Ютубом, а «мертві душі», отримані в результаті накрутки на біржах фріланса, досить швидко розкриваються і анулюються.

З приватною венерологічною клінікою ми розпочали співробітництво з липня 2016 року. Після прийняття стратегії просування ми почали працювати над створенням власного YouTube-каналу. Сьогодні в загальній маркетинговій стратегії медичної клініки без YouTube-каналу працювати неможливо.

YouTube-канал для медичної клініки: очікування і реальність

YouTube-канал для медицинской клиники: ожидание и реальность

YouTube-канал дозволяє використовувати свій майданчик як відеохостинг, щоб розміщувати відео на сайті клініки, сторінках послуг, у блозі. Таким чином можна підвищувати поведінкові фактори користувача і допомагати йому залишатися довше на сторінках сайту. Крім цього, відеоконтент допомагає підвищувати довіру. Відвідувач сайту не просто читає текст і дивиться картинки, а чує, бачить в русі лікаря, який розповідає йому про проблему і шляхи її вирішення. Саме в цей момент ви формуєте довіру потенційного клієнта і доносите більший обсяг інформації, ніж через тексти і фото.

Використання каналу як джерела зацікавлення пацієнтів – ще одна перевага YouTube-каналу. Але цей канал просування починає відчутно працювати тільки після півроку-року роботи. Для цього публікації повинні бути продуманими, грамотними і регулярними.

Якщо медична клініка відкрита до існуючих і потенційних клієнтів, якщо з лікарями знімають інформаційні ролики, відео, де професіонали безкоштовно діляться досвідом про лікування захворювань, розповідають про діагностику, розглядають кейси, клінічні випадки, історій видужань – це все допомагає формувати позитивну репутацію клініки в очах пацієнта.

Відеоконтент також допомагає підвищувати авторитетність клініки в очах пошукових систем. На своєму YouTube-каналі компанія може розмістити посилання на сайт. І чим авторитетніший буде її канал, тим лояльніше пошукова система буде ставитися до сайту клініки.

Зростання трафіку, позицій дуже серйозно корелює з набором популярності YouTube-каналу, кількістю підписників, переглядів.

Створюючи контент на YouTube, можна стати цікавим і корисним джерелом контенту для інших майданчиків. Це можуть бути різні інформаційні портали, ресурси, які будуть ділитися вашими посиланнями й роликами.

Від редакції. Зараз в Академії WebPromoExperts активно працюють над оновленням курсу «Просування на YouTube». Слідкуйте за нашими анонсами!

Кейс венерологічної клініки: особливості контенту та результат

Розповідати про роботу відеоконтенту в медичній галузі я буду на прикладі клініки КВД – невеликої компанії, де працюють 5 лікарів. На початку нашої співпраці, в липні 2016 року, компанія мала всього 50 тисяч переглядів за рік. У 2017 році ми наблизилися до 1 мільйону переглядів, а у 2018-2019 рр. отримали близько 3 мільйонів переглядів.

Розповідати про роботу відеоконтенту в медичній галузі я буду на прикладі клініки КВД – невеликої компанії, де працюють 5 лікарів

У 2020 році канал клініки отримав близько 10 мільйонів переглядів при 60-70 тисячах підписників. Стрімке зростання тривало, і ще за 4 місяці ми досягли 15 мільйонів переглядів.

Як спрацювала конверсія

Проаналізувавши показники переходів безпосередньо з YouTube-каналу за 2020 рік, ми побачили, що з візитів тих, хто перейшов з відео на сайт, конверсія запитів склала 7 %. Клініка отримала близько 20 тисяч переходів, конверсія з продажів – 17 %, прибуток – 1 825 600 гривень (тільки по переходах на сайт).

Проаналізувавши показники переходів безпосередньо з YouTube-каналу за 2020 рік, ми побачили, що з візитів тих, хто
    перейшов з відео на сайт, конверсія запитів склала 7 %

В описі каналу, роликах ми розмістили номер телефону клініки. На жаль, ці дані коректно не можна відобразити і порахувати, але по них відбулося набагато більше переходів. Навіть тих показників, про які ми говорили раніше, досить, щоб зрозуміти, що реальні цифри ефективності YouTube дуже високі.

Крім цього, приблизно втричі більшим бюджетом продажів закривається робота під час прямого спілкування телефоном. Ще є сегмент користувачів, які переглянули YouTube-канал, а потім знайшли клініку через пошук.

За словами лікарів, кожен другий пацієнт говорить, що дивився відео фахівця клініки на YouTube-каналі.

За словами лікарів, кожен другий пацієнт говорить, що дивився відео фахівця клініки на YouTube-каналі

Користувачі активно коментують відео, залишають запити і просять зв'язатися з ними.

Як влаштований процес створення відео для YouTube-каналу

Хороших результатів роботи з YouTube-каналом досягти непросто, але реально.

Хороших результатів роботи з YouTube-каналом досягти непросто, але реально

Для початку треба знайти спікерів. Досить 2-3 лікарів, які не будуть соромитися, а вмітимуть зв'язно говорити про те, чим вони займаються і як допомагають пацієнтам. Подбайте також про обладнання для зйомки. Для цього підійде телефон з якісною камерою або відео/фотокамера, якісний петличний мікрофон, сумісний з технікою і, за необхідності, обладнання для освітлення.

Фон для зйомки лікаря повинен бути максимально природний. Уникайте вікон за спиною спікера або неохайних стін. Краще, якщо це буде робочий кабінет лікаря, тихе місце на території клініки. Якщо такого куточка немає, то можна купити недорогий і простий фон для зйомок. Разом з цим відразу подбайте про максимальну звукоізоляцію місця для зйомок.

За процес зйомки повинна відповідати одна людина. Найкраще, коли цей обов'язок довірять штатному маркетологу, адміністратору, а не виконавцю на аутсорсі. Він повинен розуміти теми та ідеї роликів, допомагати з підготовкою плану зйомки, брати участь в обговоренні ухвалення тем для зйомки.

І звичайно ж, перед зйомкою треба створити і оформити канал на YouTube.

Зйомка відео для YouTube-каналу: процес і поради

Сама зйомка контенту повинна бути максимально природною і легкою для команди. Не потрібно гнатися за перфекціонізмом. Звичайно, потрібно прагнути зняти ролик з першого дубля. Але головне, щоб ваш спікер говорив природно, як в звичайному житті з пацієнтом або другом – доступною мовою. Чим природніше буде донесена інформація, тим простіше її буде слухати.

Тривалість відео повинна становити 5-7 хвилин. Спікеру не рекомендується заучувати тексти, готувати сценарії і чітко дотримуватися їх. Досить мати план і короткі тези, щоб не втратити суті розмови. Якщо фахівцю важко працювати на камеру одному, попрактикуйте зйомку в парі з «журналістом» у форматі «запитання-відповідь».

Перед стартом робіт обов'язково перевірте всю техніку, налаштування і найголовніше – мікрофон.

Монтаж відео: тренди оформлення

Перед публікацією відео необхідно створити і оформити канал. Обов'язково підготуйте назву, обкладинку каналу, лого, прев'ю (обкладинку) ролика, спливаючі плашки (ім'я та прізвище, посада спікера) і фінальну заставку.

Перед публікацією відео необхідно створити і оформити канал

Ролик монтуйте максимально просто. Вирізайте тільки початок зйомки, де йде процес підготовки, і фініш, де щось відбувається поза камерою. Можна вирізати з кадрів лайку, тривалі паузи або заминки, коментарі. Легке покашлювання і навіть чхання ми залишаємо у відео. Якщо відео записано з декількох дублів – зробіть охайне склеювання. Не варто переживати або відразу відправлятися на пошуки фахівця на аутсорсі. Усі ці процеси досить легко і просто зробити самостійно.

Розміщення відео на YouTube-каналі: теги, плейлисти, підказки

Після монтажу відеоролик можна розміщувати на каналі. Текст можна розписати безпосередньо за таймінгом в адмінпанелі Ютуба. Там же можна завантажити субтитри, обкладинку, прописати теги і додати відео в окремий плейлист.

Після монтажу відеоролик можна розміщувати на каналі

Частота розміщення роликів на YouTube-каналі повинна становити не менше 10-15 відео на місяць. Чим більше, тим краще. При регулярному постингу 10-15 роликів на місяць, алгоритми системи допомагають піднімати контент вище в рядку пошуку, розміщувати ролики у списках рекомендованих до перегляду і отримувати більшу кількість переглядів.

Якщо розміщувати 5-7 роликів на місяць, то бажаного результату в просуванні можна не отримати. Канал отримуватиме меншу кількість підписників, а значить ваш бізнес втрачатиме потенційних клієнтів.

Порядок завантаження відео на канал

Порядок завантаження відео на канал

Активно використовуйте у відео поради і кінцеві картинки для переходу на інші відео з вашого каналу.

Розвиток відеоконтенту медичної клініки

Кожне відео на YouTube-каналі потребує просування. Є кілька способів і варіантів залучення перегляду контенту. Наприклад, можна здійснювати посів у коментарях суміжних відео або розміщувати посилання на своїх сайтах.

Кожне відео на YouTube-каналі потребує просування

Можна розміщувати посилання на відео на ресурсах зі статтями (платно, за бартером або безкоштовно), рекламувати у блогерів суміжних тематик, проводити колаборації, спільні ефіри.

Обов'язково проводьте промоакції на всіх ваших майданчиках, на сторінках у Facebook або Instagram. Для швидкого результату відразу після публікації відео можна використовувати також платний таргетинг.

Не забувайте також відповідати на коментарі під відео, взаємодіяти з аудиторією і робити це максимально швидко після того, як користувач залишив для вас реакцію або питання.

Скільки людей потрібно для ведення YouTube-каналу

Зазвичай у команді для зйомок працює близько п'яти чоловік. Головний – організатор процесу зйомок – відповідає за теми, управління та координацію, а також налаштування зйомки.

Зазвичай у команді для зйомок працює близько п'яти чоловік

Монтажера можна знайти на фрілансі, бюджет роботи – від $10 за одне відео. Також там можна знайти людину для написання структурованих текстів і субтитрів на основі ролика.

Окремо в команді може працювати людина, яка завантажує відео на канал, розміщує тексти, готує заставки, спливаючі підказки і так далі. Також обов'язково повинен бути фахівець, який відповідає за просування. Якісь моменти можуть виконуватися однією людиною.

Вартість ведення каналу

Процес зйомки може вести співробітник клініки. За місяць він витрачатиме близько 5 годин додаткової роботи на те, щоб підготувати камеру і стежити за процесом запису.

Процес зйомки може вести співробітник клініки

Монтаж може обійтися приблизно в $10 за ролик або $150 за місяць. Ще приблизно по $2 піде на написання тексту для відео.

Розміщення і завантаження відео займає в середньому 30-40 хвилин на один ролик. За місяць такої роботи ми платимо фахівцю на дистанційній роботі $150. Вартість просування відео обговорюється індивідуально.

У середньому вартість ведення в місяць каналу з 10-15 роликами дорівнює $300-350 (саме технічна частина) і $100-150 витрачається на просування. Чим більше роликів ви будете розміщувати на каналі, тим вищою буде вартість роботи.

Від редакції. Дуже важливо навчити фахівців з маркетингу в медичній сфері. Записуйтеся на авторський курс Наталії Тулінової «Маркетинг медичних клінік». 7 тижнів навчання допоможуть вам розбиратися в специфіці просування в медичній сфері.