Сьогодні у нас в гостях Ірина Логвін, Digital Marketing Senior Associate у британській компанії PwC, випускниця Академії WebPromoExperts.

Ірина Логвін

Кар'єра у маркетингу

Ірино, розкажіть свою історію перед навчанням в Академії. Чим ви займалися і чому обрали курс?

Почала свій шлях в інтернет-маркетингу саме завдяки WebPromoExperts. Це було 2013 року під час першого декрету. Особливо не було чим займатися, тому вирішила, що потрібно якось «відновлювати мізки» після цього складного періоду, коли ти трохи тупієш.

До декрету займалася загальним маркетингом. Працювала маркетинг-менеджером у медичному центрі «Софія Мед» на Софійській. Ми з хлопцями займалися SEO просуванням, PPC. Я бачила, наскільки вони експертні. Також нам допомагали наші друзі – Діма Лисенко та Антон Воронюк. Тому не виникло питання – куди йти вчиться. Ми розуміли, що якщо вони відкривали курси, то це буде найкраще на ринку. Мене запросили, і я пішла вчитися.

У результаті виявилося, що це дуже крутий курс – «Спеціаліст з інтернет-маркетингу». Мені він дав великий буст для того, щоб я розібралася з тим, що таке SEO, PPC. Тоді в мене каша в голові була – не уявляла, чим ці поняття відрізняються. Все здавалося настільки цікавим, захоплюючим та незрозумілим, проте, насправді, я ніде не могла знайти якусь інформацію. В інтернеті вона була не структурована – виникало більше запитань, ніж відповідей. А курс все розставив на місця.

Курс дає повне розуміння, що таке діджитал-маркетинг, чим ти хочеш займатися – SEO чи PPC. Ти можеш нічого не знати і просто прийти та навчитися. А після навчання ти вже можеш керувати якимись маленькими компаніями. Звичайно, додаткові знання також будуть потрібні, адже в роботі часто виникає багато питань, суміжні теми. Але інтернет дозволяє докопатися до істини і легко продовжити свою кар'єру.

Вважаю, що цей курс потрібно пройти не лише людям, які змінюють професію або підвищують кваліфікацію, а й власникам бізнесу, тому що вони впорядкують знання того, як відбувається просування в інтернеті, що вони можуть отримати від цього, які є моменти. Адже, зрештою, саме власники бізнесу виділяють бюджети, але вони не розуміють: цей бюджет великий чи маленький? Або, у певних нішах, ми не можемо досягти низької ціни за клік, тут багато від чого залежить. Ось ці знання дуже допомагають. Плюс виручають за наймом правильного фахівця.

Як розвивалася ваша кар'єра після завершення курсу?

Надалі ми з Юрою Тітковим, одним із лекторів Академії, півтора роки працювали в агенції «Ольшанський та партнери». Юрко був моїм керівником, а я була PPC-фахівцем.

Потім мого чоловіка запросили працювати до Лондона. Усією сім'єю ми переїхали до Великобританії. Тут я знайшла роботу в туристичній агенції Kenwood Travel як Performance Marketing manager – людина, яка відповідає за всі канали діджітал-маркетингу. Це і SEO, і PPC, та E-mail-маркетинг.

Приїхавши з України в Англію, я відчула себе крутим фахівцем, який розуміє в різних сферах digital маркетингу. Тут фахівці мають дуже вузькоспрямовані знання, але великий досвід в одній індустрії. Тобто, якщо ти фахівець у PPC, то ти погано розумієш SEO чи Email Marketing, не налаштовуєш Google Analytics. Зате ти дуже давно у туристичній індустрії і знаєш всі аспекти бізнесу, ЦА.

На роботі мені довелося вникати у більшість інших сфер, у Google Analytics. Під час роботи в Україні я отримала сертифікати і Google Analytics, і Google Ads, але це база, а потрібна практика, особливо коли керуєш бюджетами.

У нашому тревел агентстві, яке за розмірами Лондона вважається середнім, бюджет лише на пошук був 3,5 мільйона фунтів. Мені здавалося, що з великими бюджетами мені буде складно. В Україні, наприклад, 1-2 тисячі виділяють, і ти намагаєшся отримати результативність. Виявилось, що на великих бюджетах все набагато простіше, цікавіше. Ти можеш використовувати різні методи, проводити тести і ніхто не запитає тебе за зайву тисячу. Головне завдання – утилізувати бюджет.

Особливості роботи в маркетингу за кордоном

Це одна з головних рис, яку я помітила за кордоном. Дуже важливо, коли тобі виділяють бюджет і ти все до останнього пенні маєш його використати. Наприклад, в Україні, коли ти приходиш і кажеш, що в мене вийшло на 10% менше витрат, то чекаєш, що тебе похвалять: ти ж молодець, привела більше трафіку, результативність покращала і ще витрати на 10% менше. Тут тебе не похвалять! Вони спитають: «Чому ти не використала ці 10%? Ми ж тобі дали бюджет. Ти могла навести трафік ще більше».

Крім того, у Європі складна ситуація із залученням людей через політики GDPR (зберігання та використання особистих даних європейців). Все має відповідати законам. Тому ми не можемо чіпати людей без їхньої згоди, так чи інакше використовувати їхні особисті дані. Через це неможливо все добре відстежувати.

Зараз я працюю в діджитал-департаменті компанії PwC (Pricewaterhousecoopers) також на посаді діджитал-фахівець. Відповідаю за розробку маркетингових стратегій, керую агенцією, яка налаштовує для компанії рекламу в Google, Twitter, LinkedIn, Spotify, працюю з багатьма світовими виданнями під час запуску кампаній.

Зіткнулася з іншою проблемою. У PwC не хочуть встановлювати Google Analytics, працюють лише з Adobe Analytics. Все тому, що сервери Google знаходяться в Америці, а це суперечить умовам GDPR. Тому ми не можемо використовувати трекінгову систему Google Analytics і змушені дуже витончуватися. Тому зараз у мене дуже великий та різноманітний досвід роботи в маркетингу.

Для мене переїзд до Англії став ніби переліт на іншу планету. Тут зовсім інші люди, які ставляться по-іншому. Зрозуміла, що агентства, які пропонують свої послуги на цьому ринку, є вкрай низькокваліфікованими. Просто вони дуже базово ведуть усі кампанії. Наприклад, доводиться говорити: «Акцентуйте увагу на перегляді пошукових запитів, тому що у нас йде поганий трафік». Іноді менеджери, які керують рекламними акаунтами погано розуміються на оптимізації і доводиться їх спрямовувати в потрібне русло. Ефективність при цьому зростає на очах! Керівництву достатньо – бонуси за мої заслуги нараховуються.

Часто беруть на роботу студентів, які нічого не знають, і навчають їх усередині самої агенції. Вони спочатку перекладають папірці, а потім їм кажуть: «Дивися, це Google Ads, тут можеш робити так і так».

В Україні Академія WebPromoExperts є навіть на Megogo, а в Англії такого сервісу немає. Тому бажаю вам розширитися та переходити на англійську мову. Тут ринок  і попит неймовірно великий.

Щодня мені приходять пропозиції щодо роботи. Я вагітна другою дитиною і тому мені не цікаві бізнес-пропозиції, але розумію, що перейти на нове місце із більшою зарплатою – це взагалі не проблема. Тому випускники Академії мають мати велику мотивацію. За кордоном можна легко знайти роботу, працювати віддалено та заробляти хороші гроші.

Поради студентам Академії WebPromoExperts

Як ми вже заговорили про навчання, щоб ви порадили студентам Академії? Майбутнім і тим, хто зараз навчається.

Хочеться побажати студентам, щоб вони продовжували цей шлях пізнання, тому що навіть після курсу, який дає тобі мільйон різних відповідей, завжди з'являтимуться нові питання.

Бажано не переривати зв'язок із вашим центром навчання, тому що в Академії завжди з'являються якісь нові знання, які завжди можна отримати. І саме цінність WebPromoExperts у тому, що ви практики. Тобто, ви не фахівці, які просто розповідають, як, наприклад, працює Google Analytics. Викладачі розповідають про речі, які можуть статися, але, наприклад, не застосовні до вас зараз.

Мені подобається, що ви ділитеся кейсами. Чим більше у вас є можливостей показати все на живому прикладі, як це працює, надати якісь скріншоти, скринкасти, тим краще розуміння у людей.

Дуже сподіваюся, що люди, які приходять до вас, розуміють, що вони хочуть робити і навіщо вони вчаться. Головне – не просто витратити час чи тому що інтернет-маркетинг це модна професія. Студенти повинні розуміти, що вони зіткнуться з різними труднощами, питаннями, і керівники будуть різні, і вимоги будуть різні. Але якщо вони знайдуть у собі сили відстояти свою стратегію, своє бачення, довести згодом, що і як. Добре було б, якби у вас після курсу був якийсь support, щоб ви могли на додаткові питання відповідати.

Зараз у нас створюються групи у телеграм-каналі, де студенти спілкуються під час навчання зі своїми викладачами та однокурсниками. Але після навчання чат продовжує жити. Ми публікуємо вакансії, розповідаємо про новинки, запрошуємо на семінари та конференції, відповідаємо на запитання випускників. Деякі викладачі, наприклад, куратор курсу «PPC-спеціаліст» Ілля Сандирєв створив групу в телеграмі, куди запрошує найкращих своїх студентів. Це вже професійна тусовка, де розглядаються складні випадки. Тож у нас підтримка випускників на високому рівні.

Це дуже класно, бо зараз для українців є дуже багато пропозицій щодо роботи, і Захід починає розуміти, наскільки ми кваліфіковані. Я думаю, що у вас є можливість надати підтримку тим, хто зараз шукає роботу.

Є багато людей, які дивляться на історію успіху. Вони дуже хочуть вивчити інтернет-маркетинг. Думають, ось зараз курс пройду і все – одразу отримаю високу посаду та гарні гроші. Але, на жаль, це так не працює.

Спочатку тобі здається, що все зрозумів і побіг працювати. А на справді – і бачиш, що ти нічого не знаєш. Як із цим впоратися на етапі, коли від тебе начальник вимагає збільшення продажів, що реально залежить від тебе? SEO, PPC, E-mail-маркетинг – це не те, що продає, це те, що допомагає продажам, збільшує значущість продукту та усвідомлення у споживача, що є такий бренд. Ось це треба вміти тонко розповісти своєму босові, який хоче повернення інвестицій від вас. Тобто він вам платить зарплату та думає, що ти зараз отримуєш тисячу доларів, а принесеш мільйон.

В Україні з толерантністю у цьому плані дуже складно. Навіть під час співбесіди неможливо одразу зрозуміти, що від тебе очікують. Зазвичай ти потрапляєш у незрозумілий колектив, у підпорядкування незрозумілій людині. І ти сам маєш адаптуватися до ситуації.

У мене вдалося працювати з важким босом. Він довго не хотів брати мене на роботу. Це було в Лондоні, тут тебе продають агенції. Мій агент намагався розповісти, наскільки я класна, хоч не знав нічого з діджитал-маркетингу.

Мені допомогло лише практичне рішення. Після того, як прийшла до директора, мені показали рекламний обліковий запис: «Розкажи мені, що ти тут зробила б». Отоді у мене розв'язалися руки. Одна річ, коли розповідаєш, як працюватимеш із продуктом, які б оголошення зробив, що змінив на самому сайті. А інша річ, коли даєш практичну пораду: «Ви витрачаєте 120 тисяч на місяць, а 20 тисяч зливаєте за поганий трафік. Ось вам фільтр за поганими словами у вашому обліковому записі». Коли керівник, який сам вів рекламу, це побачив, то одразу повідомив: «Добре. завтра виходь на роботу».

Можливо, є якісь шляхи, якісь красиві слова, які допоможуть людям дізнатися вас під час інтерв'ю. Але це ще не означає, що він фахівець у тому, що ти реально вмієш робити. Найкраще рішення – попросити зробити тестове завдання. Або взяти доступ до облікового запису і провести аудит.

Було б добре, якби хтось приїжджав до Академії, успішний у своїй сфері, хто пройшов курс і розповідав, відповідав на запитання. Тому що коли ти бачиш людину живцем, у якого все вийшло, це надихає. Мрію, що після нашої Перемоги Антон Воронюк запросить мене на таку зустріч. Я як успішний фахівець отримую багато питань, але мені завжди легше наживо все розповісти і показати.

Від редакції. Перевірені поради та найцікавіші кейси – зібрали для вас в одному місці! Підписуйтесь на наш телеграм-канал та отримуйте щотижня нову порцію знань та порад!